

I have never played Pathfinder before. I’ve just reached the third act, and I must say that, overall, it’s among the best games I’ve ever played. It’s diverse and well-crafted. It has a storyline that seems interesting, at least up to the point I’ve reached. It offers a very solid RPG component with intriguing choices, although, since it’s my first playthrough, I can’t fully grasp the impact of my decisions. The managerial aspect is quite simple at first. Later on, it becomes a bit more complex, making the game even more engaging. What impressed me the most is that this game manages to surprise me. Considering that I’m old enough to have played all the best PC games since PCs have existed, that’s no small feat.

Well, I love this game. Well balanced and not punish you. Remember me a simcity but in a spaceship will move in some solar system. If I could talk with developers and producers, I would ask a DLC with Protagoras space living in various scenarious without searching a colonizable planet. And a scenario creating tool.

Il gioco è un po' corto, ma con i DLC migliora notevolmente sotto questo aspetto. Per il resto è stato molto divertente giocarci e si nota anche una certa evoluzione nella costruzione delle regole del gioco che potrebbe portare ad un notevole secondo capitolo.

Il gioco somiglia molto a Homeworld e per un fan come me della saga questo è un pregio. L'unica mancanza che sto trovando è quello della pausa tattica interattiva: Homworld aveva la necessità delle pause in cui dare i comandi, sia per apprezzare meglio i dettagli del gico, sia per capire qualcosa in un gioco com movimentazione tirimensionale nello spazio. Qui il movimento è relegato allo spazio bidimensionale ma alla fine se ne una pausa tattica vera e propria sarebbe utile. Quello che si può fare è mettere in pausa e dare i comandi alle varie unità senza però che questi siano assegnati fino all'uscita dalla pausa. Se non fosse per questo difetto il gioco sarebbe per me un 5