It seems that you're using an outdated browser. Some things may not work as they should (or don't work at all).
We suggest you upgrade newer and better browser like:Chrome,Firefox,Internet Explorer orOpera

×
arrow-down2arrowcart2close4fat-arrow-leftfat-arrow-rightfeedbackfriends2happy-facelogo-gognotificationnotifications-emptyownedremove-menusad-facesearch2wishlist-menuwishlisted2own_thingsheartstartick
Hi guys...

I've got a problem with movment speed of characters in BG II : EE. It's soooo slow comparing to normal version of the game ! I was searching for solution and it seems some ppl fixed it with editing FPS in Baldur.lua but it doesn't work in my case.

I'm searching for the solituon for couple of hours and can't find nothing... Most post in net are from 2012 - 2014 and it seems there is no clear solution.

Any ideas ? Plz help !

D.

-0-0--0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0

My archeo-machine:

Pentium Dual-Core 2,80GHz
RAM 4gb
Windows 7 64bit
Intel(R) G45/G43 Express Chipset


PS.
I apologize for not marking this post as a Question , dunno how to change it lol
Post edited October 22, 2017 by Docent033
avatar
Docent033: Hi guys...

I've got a problem with movment speed of characters in BG II : EE. It's soooo slow comparing to normal version of the game ! I was searching for solution and it seems some ppl fixed it with editing FPS in Baldur.lua but it doesn't work in my case.

I'm searching for the solituon for couple of hours and can't find nothing... Most post in net are from 2012 - 2014 and it seems there is no clear solution.

Any ideas ? Plz help !

D.

-0-0--0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0

My archeo-machine:

Pentium Dual-Core 2,80GHz
RAM 4gb
Windows 7 64bit
Intel(R) G45/G43 Express Chipset

PS.
I apologize for not marking this post as a Question , dunno how to change it lol
https://steamcommunity.com/app/228280/discussions/0/864969481651606521/

https://www.youtube.com/watch?v=TGS2Ml-eXKw

https://www.reddit.com/r/baldursgate/comments/4bzpep/walking_speed/

If neither works, just find a companion which would cast a "Haste" spell.
or Do they walk like snails nonetheless?

http://baldursgate.wikia.com/wiki/The_Paws_of_the_Cheetah

Hope this helps
gogwitcher300
Post edited October 22, 2017 by gogwitcher300
Regarding the question about:
How to mark post as a Question,

See the attached image below:

You can only check "mark the topic" as question before you post it.
Afterwards you can not change it.

gogwitcher300
Attachments:
Post edited October 22, 2017 by gogwitcher300
avatar
gogwitcher300: Regarding the question about:
How to mark post as a Question,

See the attached image below:

You can only check "mark the topic" as question before you post it.
Afterwards you can not change it.

gogwitcher300
Thank you for the awnser !

Unfortunately like I said before changing frame rate doesn't work . I didn't check that second idea but I think it's not going to run smoothly. Is there any other option or I should give up ?

D.
avatar
gogwitcher300: Regarding the question about:
How to mark post as a Question,

See the attached image below:

You can only check "mark the topic" as question before you post it.
Afterwards you can not change it.

gogwitcher300
avatar
Docent033: Thank you for the awnser !

Unfortunately like I said before changing frame rate doesn't work . I didn't check that second idea but I think it's not going to run smoothly. Is there any other option or I should give up ?

D.
https://forums.beamdog.com/discussion/36966/game-speed

Not even changing the game speed helps?
avatar
Docent033: Thank you for the awnser !

Unfortunately like I said before changing frame rate doesn't work . I didn't check that second idea but I think it's not going to run smoothly. Is there any other option or I should give up ?

D.
avatar
gogwitcher300: https://forums.beamdog.com/discussion/36966/game-speed

Not even changing the game speed helps?
Nope. Changing FPS doesn't work.
avatar
gogwitcher300: https://forums.beamdog.com/discussion/36966/game-speed

Not even changing the game speed helps?
avatar
Docent033: Nope. Changing FPS doesn't work.
https://www.youtube.com/watch?v=RLVciw2x0FU

Do they move like in this tutorial, or much much more slower?
avatar
Docent033: Nope. Changing FPS doesn't work.
avatar
gogwitcher300: https://www.youtube.com/watch?v=RLVciw2x0FU

Do they move like in this tutorial, or much much more slower?
Slower, like in slow-motion lol

In this tutorial speed seems to be normal. I'm trying to achieve that speed :D
avatar
gogwitcher300: https://www.youtube.com/watch?v=RLVciw2x0FU

Do they move like in this tutorial, or much much more slower?
avatar
Docent033: Slower, like in slow-motion lol

In this tutorial speed seems to be normal. I'm trying to achieve that speed :D
Did you just began your adventure?

Because it could be some kind of curse?

Or
Everyone in the whole city move like you?

Never encountered this problem & this is very very strange.

Beamdog just love to screw things for players
Post edited October 22, 2017 by gogwitcher300
avatar
Docent033: Slower, like in slow-motion lol

In this tutorial speed seems to be normal. I'm trying to achieve that speed :D
avatar
gogwitcher300: Did you just began your adventure?

Because it could be some kind of curse?

Or
Everyone in the whole city move like you?

Never encountered this problem & this is very very strange.

Beamdog just love to screw things for players
I just started, so it's not a spell or something. I've found only one solution on Beamdog's forum : that frame per second option; but changing value from 30 to 60 (or even 90) change nothing :(
avatar
gogwitcher300: Did you just began your adventure?

Because it could be some kind of curse?

Or
Everyone in the whole city move like you?

Never encountered this problem & this is very very strange.

Beamdog just love to screw things for players
avatar
Docent033: I just started, so it's not a spell or something. I've found only one solution on Beamdog's forum : that frame per second option; but changing value from 30 to 60 (or even 90) change nothing :(
Try uninstalling the game, ask GoG support for help.

I tried,

My condolences
gogwitcher300
avatar
Docent033: I just started, so it's not a spell or something. I've found only one solution on Beamdog's forum : that frame per second option; but changing value from 30 to 60 (or even 90) change nothing :(
avatar
gogwitcher300: Try uninstalling the game, ask GoG support for help.

I tried,

My condolences
gogwitcher300
Thank you for your time gog witcher 300 ! Maybe some1 will know the answer! Have a nice day !
D.
avatar
Docent033: I've got a problem with movment speed of characters in BG II : EE. It's soooo slow comparing to normal version of the game ! I
Are you running it through Galaxy? If so, turn off Galaxy overlay.
avatar
Docent033: I've got a problem with movment speed of characters in BG II : EE. It's soooo slow comparing to normal version of the game ! I
avatar
Hickory: Are you running it through Galaxy? If so, turn off Galaxy overlay.
Like I said I'm on PC.
avatar
Hickory: Are you running it through Galaxy? If so, turn off Galaxy overlay.
avatar
Docent033: Like I said I'm on PC.
Galaxy is the name of the GOG client. Are you using it to start the game?